Bærekraft i Reklamestasjonen

Bærekraft er viktig for Reklamestasjonen AS. Vi jobber kontinuerlig med å bedre vårt klimaregnskap, velge forretningspartnere som følger våre etiske retningslinjer, samt levere produkter med lang levetid.

Klima og Miljø

Bærekraft er å tenke smart! Vi har vært sertifisert Miljøfyrtårnbedrift siden 2015 og jobber kontinuerlig for å redusere miljøpåvirkningen. En naturlig del av vår arbeidshverdag er å gjenbruke emballasje, kildesortere avfall, kjøre el-biler og samkjøre leveranser.

Reklamestasjonen ser på bærekraft og lønnsomhet som to sider av samme sak. Vi jobber systematisk for å redusere miljøpåvirkningen for vår virksomhet. Vi tilbyr miljøvennlige alternativer til kunde når dette finnes.

Sosiale forhold

Varene vi tilbyr skal produseres under ryddige forhold. Arbeidsforhold som er trygge, sikre og rettferdige. Et sted der alle ansatte blir behandlet med verdighet og respekt. Dette er regulert i de etiske retningslinjene som våre leverandører må besvare.

Synlig kvalitet

Et viktig bærekraftsaspekt er kvalitet. Kvalitet betyr at produktet har lengre levetid og dermed mindre miljøpåvirkning. Til syvende og sist er kvalitet også ofte billigere på lang sikt. Vi samarbeider med pålitelige og samfunnsansvarlige leverandører, og sørger for sertifiseringer og nødvendig dokumentasjon på produktene vi selger. I egen produksjon kan vi tilby kortreiste produkter i god kvalitet og av bærekraftige materialer.


FNs bærekraftsmål

I Reklamestasjonen har vi spesielt fokus på FNs bærekraftsmål nr. 5, 8 og 12.

Vårt mål er å ha et godt arbeidsmiljø hvor ingen blir utsatt for mobbing eller diskriminering.

Vi skal bidra til mangfold og inkludering både internt og eksternt.

Vi skal sørge for en lønnsom drift som gir oss en solid økonomi og bidrar til at vi er en trygg og attraktiv arbeidsplass. Vi skal jobbe kontinuerlig med å redusere vårt klimaavtrykk gjennom å minske avfall og redusere vårt CO2 utslipp.

Last ned vår Klimarapport og Code of Conduct.